DANISA DENMARK OPEN presented by VICTOR er på mange områder helt anderledes for alle i år. Det gælder også for sponsorer, partnere og faste VIP-kunder, der normalt bruger begivenheden til blandt andet at netværke. Men VIP-tilbuddet har ligeledes høj prioritet i Badminton Danmark ifølge direktør Bo Jensen.
Der er ikke meget, der i år er, som det plejer ved dette års DANISA DENMARK OPEN presented by VICTOR. Det gælder for arrangører, tilskuere, spillere og sågar for kommercielle partnere, sponsorer og faste VIP-kunder.
Sidstnævnte, der benytter sig af VIP-tilbuddet, har nemlig ikke i år haft samme mulighed for at netværke med nye og gamle bekendtskaber og samarbejdspartnere. Det har givet visse bekymringer forud for turneringen.
– Der er mange ting, der er helt anderledes i år. Vi plejer at have events i eventen, kan man sige. I år må man for eksempel kun gå i VIP-loungen for at få sig en forfriskning. Her gælder ingen ophold. Det vil sige, at man heller ikke kan sidde og spise sin mad – den skal man i stedet tage med til sin plads i hallen. Og det gør det sværere at netværke, siger Jesper Larsen, kommerciel ansvarlig i Badminton Danmark.
Direktør i Badminton Danmark, Bo Jensen, supplerer:
– Vores store bekymring har været, om vores faste VIP-kunder har kunnet få det udbytte, de efterspørger, siger Bo Jensen.
Læs også: Klappet ud af hallen i hæder: Rørt Jan Ø. Jørgensen takker af
Ifølge direktøren er VIP-tilbuddet af høj prioritet i Denmark Open-sammenhæng, fordi eventen er en vigtig platform for Badminton Danmarks nuværende og potentielt kommende samarbejdspartnere og sponsorer.
– Tidligere var VIP’en måske i højere grad noget, man forventeligt har til et event som Denmark Open, men i dag bruger vi den i høj grad strategisk for hele tiden at skabe nye elementer og rammer, så specielt sponsorer og samarbejdspartnere kan se en værdi. Blandt andet bruger de i høj grad VIP’en til at facilitere deres kundemøder. Det har selvfølgelig ikke helt på samme måde været muligt i år, men alligevel har vi oplevet, at de har været rigtig glade for tilbuddet, som i den aktuelle situation, vi befinder os i, er bedre end intet, siger Bo Jensen.
Også udenlandske besøg har været en svær størrelse i år, fortæller Jesper Larsen.
– Eftersom man ikke kan rejse, så har alle partnerne jo ikke haft folk inde. De sidste tre år har DANISA haft 40 mennesker fra Kina i landet, som har været ude og lave andre former for forretning; besøgt distributører, producenter og produkter på Fyn, siger han.
Læs også: Tilskuere glade for at være tilbage i hallen trods coronarestriktioner
De forskellige udfordringer, som forsamlingsforbuddet og diverse coronarestriktioner har afstedkommet, har også i VIP-sammenhæng nødsaget Badminton Danmark til at tænke kreativt og søge muligheder, snarere end begrænsninger.
Et af påfundene er, at der kører trolleys – som på et fly – rundt blandt VIP’erne i hallen, så samme service som normalt kan opretholdes.
Ifølge Jesper Larsen er det heldigvis blevet modtaget godt.
– Alle sponsorer er meget opmærksomme på, at det er de muliges kunst. At man er nødt til at tage højde for de forudsætninger, der er, men alle har samtidig sagt, at de godt kan lide de idéer, vi har fået, med trolleys der kører rundt, og at vi stadig har sikret den service, der skal være, når det er et VIP-arrangement. Så jeg synes, folk har været rigtig gode til at være konstruktive og ikke mindst positive omkring tiltagene, fortæller Jesper Larsen.
Den samme feedback er Bo Jensen blevet mødt med.
– Alle jeg har talt med, har udtrykt meget stor tilfredshed med de løsninger, vi har fundet, med maden, service og så videre, så overordnet set ikke den store forringelse, siger Bo Jensen.