Badminton Danmark indgår samarbejde med dansk-new zealandsk probiotika-producent

af | jun 25, 2021

På de danske landstræneres kraver kommer bogstaverne MAAB fremover til at stå fremhævet, når de danske spillere og landshold skal guides til sejr. Badminton Danmark har nemlig indgået ny samarbejdsaftale med MAAB, der er et dansk-new zealandsk biovidenskabsvirksomhed.

 

Mavefornemmelsen er et vigtigt redskab og parameter for de danske badmintonlandstrænere, når nationens bedste spillere skal styres mod sejr – og nu banes vejen for, at den kan blive endnu bedre.

I al fald har Badminton Danmark og MAAB, som blandt andet producerer og investerer i probiotika (mælkesyrebakterier), indgået et nyt sponsorsamarbejde gældende for de danske landstrænere fra i år.

Det fortæller Badminton Danmarks direktør, Bo Jensen.

– Vi er rigtig, rigtig glade for det nye samarbejde med MAAB. Vi har fundet et godt fælles fodslag og er fuldstændig på bølgelængde omkring, hvad vi ønsker at opnå både sammen og hver især. Jeg er overbevist om, at det er begyndelsen på et godt samarbejde til gavn for de danske landshold og for dansk badminton, siger Bo Jensen.

MAAB er en familieejet virksomhed grundlagt af farmaceutiske veteraner med passion for at inkubere og kommercialisere innovative medicinske produkter, der gør en forskel i folks liv. Virksomheden har hovedsæde i New Zealand og kernemarked i Kina, men produktionen af deres evidensbaserede probiotika med GMP-standarder (Good Manufacturing Practice) sker i Danmark.

For MAAB er det blandt andet Badminton Danmarks værdier, historie og genkendelighedsfaktor i Asien, der har tiltrukket kosttilskudsproducenten. Samtidig er Danmark globalt set et land, der er garant for god kvalitet, fortæller medstifter af MAAB, Alex Lou.

– Den danske identitet, kvalitet, dedikation og stræben efter udvikling for hele tiden at forblive i toppen, er nogle af de punkter, vi ser som fælles for vores brand og Badminton Danmarks, siger Alex Lou, som i den grad vægter værdier som troværdighed og kvalitet.

– Som et familieejet foretagende arbejder vi først og fremmest med produkter, som vi kan føle os stolte over og stå bag ved med vores navn. Det er den tilgang, vi tror på, der skal til for at opbygge en bæredygtig virksomhed for os selv, vores medarbejdere og vores partnere.

Ligesom flere af Badminton Danmarks øvrige og tidligere samarbejdspartnere afsætter MAAB en stor del af deres produkter på det kinesiske marked. Desuden øjner MAAB fremtidige muligheder ikke blot i Kina, men også i det øvrige asiatiske marked. En ambition, Badminton Danmark i den grad understøtter, forklarer direktør Bo Jensen.

– Badmintonsporten er bare kæmpestor i Kina og i Asien, og Danmark har altid været blandt de stærkeste badmintonnationer i verden. For virksomheder, der opererer i Asien, har de danske landshold, spillere og forbundet derfor også gennem en årrække vist sig at være gode ambassadører og en god erhvervsmæssig bro mellem Danmark og Asien, siger Bo Jensen.